OPOLNOMOČENJE UČENCEV Z IZBOLJŠANJEM BRALNE PISMENOSTI IN DOSTOPA DO ZNANJA
Projekt se na naši šoli poteka v letih 2011/2012 in 2012/2013, v povezavi z Zavodom za šolstvo.
Osnovni namen projekta je prispevati k zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti, izboljšanju dostopa do kakovostnega izobraževanja in integraciji učinkovitih didaktičnih strategij za doseganje višjih ravni bralne pismenosti v okviru formalnega izobraževanja in s tem prispevati k uresničevanju nacionalne strategije.
Projekt je razdeljen v dva sklopa: |
1. sklop: Opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti – razvoj pedagoških strategij Bralna pismenost kot zmožnost: • konstrukcije pomenov, ki so vezani na družbeni, ekonomski in kulturni kontekst; • obvladovanje različnih vrst pisnih in elektronskih medijev, ki posredujejo informacije in znanje; • obvladovanje kognitivnih in meta-kognitivnih strategij, ki omogočajo celovito in učinkovito interpretacijo sporočil; • učinkovito rokovanje z različnimi vrstami besedil, grafi, tabelami, seznami, diagrami, risbami, zemljevidi; interaktivno delo z besedili, postopno gradnjo (konstruiranje) njihovega pomena itd. |
2. sklop: Dvig kulturnega in socialnega kapitala Ustvarjanje in vzdrževanje spodbudnega učnega okolja: • v katerem prevladujejo visoka pričakovanja in nizek stres, • v katerem se uporabljajo raznovrstna učna gradiva, • kjer se izvaja individualizacija (upoštevanje različnosti učencev), • kjer se uporabljajo različne metode poučevanja, • ki omogoča sodelovanje in učenje iz izkušenj, • ki učence spodbuja k samostojnosti in aktivnosti, • v katerem je opazna skrb za prijetno fizično okolje (plakati, slike, risbe, rože, glasba…), • v katerem se daje pozornost tudi rutini (kje je kaj, pravila).
|