V oddelke podaljšanega bivanja (OPB) so vključeni učenci, ki potrebujejo varstvo, pomoč pri organizaciji učenja, učenju, domačih nalogah. Večinoma učitelji podaljšanega bivanja svoje delo v OPB kombinirajo z drugimi vsebinami programa osnovne šole. Koliko otrok je bilo vključenih v podaljšano bivanje v zadnjem desetletju, prikazuje spodnji grafikon.

Organizacija oddelkov podaljšanega bivanja je bila vedno zelo težavna, saj nekateri učenci ostanejo s skupino manj, drugi pa dalj časa. V zadnjem desetletju smo imeli od 12 do 14 oddelkov podaljšanega bivanja. Skupine smo zato združevali, najpogosteje od 15.10 do 16.00, po 16. uri pa je delovala le še dežurna skupina.

V času vključitve v program podaljšanega bivanja so imeli učenci na voljo dva dodatna obroka prehrane, kosilo in popoldansko malico. Ker smo imeli do letošnjega leta izjemno prostorsko stisko v jedilnici, smo pripravljali posebne razporede kosil. Te pripravljamo še sedaj, vendar so razmere v novi jedilnici bistveno boljše.

V okviru podaljšanega bivanja izvajamo tudi interesne dejavnosti, skrbimo za čisto okolje (zelene straže) in obiskujemo šolsko knjižnico.

Poleg tega smo vsako šolsko leto načrtovali in izvedli tudi skupne dejavnosti.

Pikin dan

Pikin dan smo organizirali v začetku oktobra, v tednu otroka. Vsak učitelj OPB je pripravil eno gibalno, ustvarjalno ali raziskovalno delavnico, tematsko povezano z vedno energično Piko Nogavičko. Delavnice so se izvajale na šolskem igrišču. Učenci oddelkov so se preizkusili v različnih spretnostih, sodelovali v srečelovu in se posladkali s palačinkami, ki so jih pekli člani Turističnega društva Jarše. Med nagradami srečelova je bilo tudi jahanje konj, ki so nas ta dan obiskali. Učenci so bili na Pikin dan tudi dobrodelni, saj so zbirali potrebščine za Zavetišče Horjul.

Pikin poligon, Pikin dan, oktobra 2019.

Pikin dan 2019

Pikin dan 2018

Pikin dan 2017

Pikin dan 2016

Božično-novoletni sejem

Za božično-novoletni sejem smo pomagali pri pripravi izdelkov in izdelavi voščilnic, ki so jih otroci v decembru za simbolično ceno prodajali na stojnicah v avli ali veliki telovadnici. Z učenci OPB smo vsak december okrasili dve veliki novoletni jelki, ki sta nam v šoli pričarali praznično vzdušje. Ena je krasila avlo, druga pa hodnik pred glavnim vhodom.

Obisk RTV-ja

Obisk je organiziral Jure Jeromen (učitelj športa), ki je tudi športni novinar na RTV Slovenija. Izbrani učenci (določili smo jih z žrebom) so se z avtobusom odpeljali v Ljubljano in si ogledali prostore RTV-ja. Preizkusili so se tudi v novinarstvu in napovedovanju glasbe ter oddaj.

Učenci podaljšanega bivanja so opazovali, kako potekajo oddaje v živo na Valu 202, aprila 2018.

Obisk RTVS 2019

Obisk RTVS 2018

Prehranske delavnice

V času podaljšanega bivanja smo organizirali različne prehranske delavnice (peka pice, izdelava sladoleda, priprava sadne solate). Delavnice je vodila Meta Maček, vodja organizacije šolske prehrane in učiteljica gospodinjstva. Učenci so pripravili sestavine za pico, jih narezali, zamesili testo in ga obložili s pripravljenimi sestavinami. Vsak učenec je dobil svoj kos pice, ki ga je pojedel ali odnesel domov. Poleg peke pice, ki je bila stalnica v zadnjem desetletju, smo imeli tudi poučne prehranske delavnice čutne zaznave (2018), prepoznavanja sladkih pijač (2019) in delavnico Prt-vrt-krt, na kateri so učenci bogatili svoj besedni zaklad v povezavi z dojemanjem hrane s petimi čutili (2020).

Tradicionalna peka pice v oddelkih podaljšanega bivanja, učenci v OPB 2 (1. b), marca 2022.

Prehranska delavnica Pečemo pice 2021

Prehranska delavnica Prt-vrt-krt 2020

Prehranska delavnica čutne zaznave 2017

Prehranska delavnica Pečemo pice 2016

Drsanje

Na drsanje smo hodili v Športni park Domžale, kjer je v zimskem času pripravljeno zunanje pokrito drsališče. Do drsališča in nazaj do šole smo šli peš, opremo za drsanje so otroci nosili v nahrbtnikih.

Več: Zimsko veselje na domžalskem drsališču 2018

Izdelava voščilnic

Vsako leto izdelujemo rojstnodnevne in praznične voščilnice, ki jih naša šola pošilja upokojenim učiteljem in drugim zunanjim sodelavcem.

Izdelki za bodoče prvošolce

Za bodoče prvošolce smo izdelovali darilca, ki so jih prejeli pri vpisu (svinčnike z okraski, knjižna kazala, pobarvanke).

Pustovanje

Z izdelovanjem pustnih mask in veselim rajanjem smo vsako leto pomagali pregnati zimo.

Pustovanje učencev v OPB 4 (2. a), februarja 2021.

Ambasadorji nasmeha

Obiskali so nas predstavniki Ambasadorjev nasmeha, prvega slovenskega društva, ki se ukvarja s terapijo s pomočjo živali. Prikupni kužki so s svojo prijaznostjo nasmejali in navdušili vse okoli sebe.

Ambasadorja nasmeha, ki sta učence podaljšanega bivanja obiskala maja 2015.

Ambasadorji nasmeha 2018

Ambasadorji nasmeha 2017

Ambasadorji nasmeha 2016

Ambasadorji nasmeha 2015

Ambasadorji nasmeha 2014

Ambasadorji nasmeha 2013

Fitnes v naravi

Spomladanske dneve smo si popestrili s sprehodi ob Kamniški Bistrici, kjer so učenci uživali v gibanju v naravi in se preizkusili na zunanjih fitnes napravah.

Igre brez meja

Skupne dejavnosti v OPB smo zaključili z igrami brez meja. Izvajali smo jih v predzadnjem ali zadnjem tednu pred poletnimi počitnicami na podoben način kot Pikin dan. Vsak učitelj OPB je pripravil delavnice ali zabavne igre, ki so se odvijale na šolskem igrišču, učenci pa so jih prosto preizkušali. Naj jih naštejemo samo nekaj: barvanje kamenčkov in cvetličnih korit, oblikovanje papirja, poletna origami delavnica, izdelovanje zastav, »potep po Evropi«, stare otroške igre, Joga mix (joga in gimnastika), Tibetančki za otroke (tibetanske vaje), Škratova joga, fotografiranje, slepa hoja (preizkus orientacije), šah na betonu, igra zemljo krast, hoja s hoduljami, badminton, kotiček kolebnic, samokolnice in šotor, podiranje kegljev, izdelovanje lopatk iz odpadne plastike, sprostitvena delavnica, ročni nogomet, tekmovanje v ristancu, ciljanje kroga z žogo, twister, metanje obročev na stožce, tekmovanje z vrečami, zabavni poligoni in še marsikaj. Dejavnosti je spremljala prijetna glasba, otroci pa so prehajali z ene delavnice na drugo in se na koncu posladkali s sladoledom, jagodami ali češnjami. Zaradi epidemije covida-19 iger brez meja dve leti nismo mogli več izvajati, letos pa je bilo na ta dan spet veselo.

Zbijanje kegljev, Igre brez meja, junija 2022.

Igre brez meja 2022

Igre brez meja 2018

Igre brez meja 2017

Igre brez meja 2016

Igre brez meja 2014

Likovni natečaji

Sodelovali smo na številnih likovnih natečajih, v zadnjih letih najpogosteje na:

• likovnem natečaju Jenkret je biv – Podobe Križnikovih pravljic (Knjižnica Franceta Balantiča Kamnik) in
  • likovno-literarnem natečaju Zimske radosti (Zavod za šport in rekreacijo Domžale).

Organizirali smo tudi tri šolske likovne natečaje, in sicer Ptice okoli nas v januarju, kjer so učenci tudi šteli ptice, ter likovna natečaja Živali so čuteča živa bitja in Žival raje nariši ob dnevu živali.

Likovni natečaj Ptice okoli nas 2022

Likovni natečaj Ptice okoli nas 2021

Likovni natečaj Ptice okoli nas 2020

Likovni natečaj Ptice okoli nas 2019

Likovni natečaj Ptice okoli nas smo združevali s štetjem ptic v januarju, rezultate štetja smo pošiljali Društvu za opazovanje in proučevanje ptic Slovenije. Na sliki Zoja, Kaja, Lili in Domen pri štetju ptic, januarja 2018.

Opazovanje ptic 2018

Opazovanje ptic 2019

Opazovanje ptic 2022

Skupaj z otroki se zelo radi pridružujemo različnim humanitarnim akcijam. Skozi leta smo zbrali kar nekaj zamaškov, pripomočkov za živalsko zavetišče, hrane in oblačil.

Hrano za živali v Zavetišču Horjul smo zbirali v tednu otroka, oktobra 2018.

Poskrbeli pa smo tudi zase in v šolskem letu 2018/2019 organizirali zbiranje igrač. Odziv otrok in staršev je bil nad pričakovanji. Nekaj zbranih igrač in iger še vedno hranimo v kabinetu podaljšanega bivanja.

V času epidemije covida-19 se je delo učiteljev podaljšanega bivanja preselilo na splet. Za učence smo pripravljali različne ustvarjalne delavnice in jih spodbujali h gibalnim dejavnostim. Med drugim je nastala tudi zbirka receptov z naslovom Za štedilnikom v času šole na daljavo 2020, ki je objavljena na spletu.

Ko smo se vrnili v šolo, smo se morali prilagoditi novim razmeram: skupine se niso smele družiti in mešati, zato smo sestavili urnik za uporabo šolskega igrišča. Učenci so se izmenjevali na igralih, na območju učilnice na prostem, atletski stadion smo razdelili v dva dela za dve skupini, ena skupina pa se je zadrževala pri parkirišču. Veseli smo, da se je epidemija toliko umirila, da se spet lahko gibamo brez omejitev po celem igrišču.

Besedilo: Nadja Lemut, Maja Krempl, Vilma Vrtačnik Merčun

NASLOVNA SLIKA: Ambasadorji nasmeha v OPB 8 (3. b), maja 2016.

(Skupno 117 obiskov, današnjih obiskov 1)